نازک شدن مو، مقدمه طاسي سر مردان
پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

نازک شدن مو، مقدمه طاسي سر مردان

چاپ فرستادن به ایمیل

دبير انجمن متخصصان پوست درباره برخي شامپوها و ماسک‌هاي مو که تبليغاتشان درباره «ترميم موهاي آسيب‌ديده و شکننده » است، گفت: هر موي رنگ شده به صورت دائم آسيب ديده است. اين شامپوها تنها به صورت موقت قسمت آسيب ديده را مي پوشانند و به ترميم آن کمکي نمي کنند.

 

دکتر محمد گلشني در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: آن قسمتي از مو که خارج از پوست سر قرار دارد يک بافت مرده است که ساختمان آن از پروتئيني به نام کراتين تشکيل شده است.

 

وي ادامه داد: هر آسيبي که به مو وارد شود، تا دوباره موي جديد از زير ساخته شود، آن آسيب روي مو باقي مي ماند. بايد توجه داشت که اين بافت مرده توانايي ترميم خود را ندارد.

 

دبير انجمن متخصصان پوست با بيان اينکه مواد اکسيداني و رنگ‌ها که در رنگ کردن مو مورد استفاده قرار مي گيرند، بيش از موارد ديگر باعث بروز آسيب به مو مي شوند، گفت: براي رنگ کردن مو بايد ساقه مو را شکست تا بتوان رنگ را به صورت مصنوعي وارد آن کرد.

 

وي افزود: اکسيدان‌ها اين کار را انجام مي دهند و ساقه مو را مي شکنند.

 

به گفته دكتر گلشني، هر موي رنگ شده به صورت دائم آسيب ديده است و زماني که ساقه مو يک بار رنگ مي شود، موها براي هميشه صدمه خورده باقي مي‌مانند.

 

وي اضافه کرد: مگر آن که موي جديد از زير پوست سر مجدد برويد و جايگزين موي آسيب ديده بشود که ميزان رشد آن هم يک سانتي متر در هر ماه است.

 

اين متخصص پوست و مو استفاده از سشوار و برس هاي پلاستيکي را عامل ديگري دانست که موجب آسيب به ساختمان مو مي‌شود و در اين باره اظهار کرد: سشوار با خشک کردن سريع مو به کمک هواي داغ و بدون رطوبت، موجب دوشاخه شدن آن مي شود.

 

دكتر گلشني، سومين عامل در بروز آسيب به موها را نور خورشيد عنوان کرد و گفت: نور خورشيد همان گونه که باعث بروز آسيب به پوست مي شود براي موها نيز مضر است. نور خورشيد موجب خشک شدن مو و شکنندگي ساقه مو مي شود.

 

وي اتو کردن مو را نيز به عنوان عامل چهارم معرفي و بيان کرد: اتوي مو نيز موجب خشک شدن ساقه مو مي شود.

 

دبير انجمن متخصصان پوست، درباره راهکارهاي درماني براي ترميم موهاي آسيب ديده، گفت: برخلاف ادعاي برخي که عنوان مي کنند شامپوها و ماسک‌هاي مويي وجود دارند که به ترميم و کاهش آسيب آن کمک مي کنند، در حقيقت اين ها تنها به صورت يک غشاء بر روي مو قرار مي گيرند تا قسمت هاي آسيب ديده را اندکي پوشش بدهند.

 

وي ادامه داد: واکس‌هاي روغني مو نيز همين گونه هستند و به صورت موقت قسمت آسيب ديده را مي پوشانند و به ترميم آن کمکي نمي کنند.

 

دكتر گلشني، همچنين درباره موهايي که براي مدت زمان طولاني بلند نگه داشته مي شوند نيز گفت: فرض کنيد مويي که 12 سانتي متر طول دارد يعني به مدت يک سال کوتاه نشده است و در اين مدت در معرض انواع آلودگي هاي محيطي ، آفتاب، خشکي، شست و شوي زياد با شامپوهايي که قدرت پاک کنندگي زياد دارند و اثر مخرب بر ساختمان مو بر جاي مي گذارند، قرار دارد.

 

وي ادامه داد: بنابراين هر شخصي که موهاي بلندتري دارد موهايش به مدت طولاني تري در معرض آسيب هاي محيطي قرار داشته است.

 

ژل ها، موجب ريزش موي سر افراد نمي شوند

 

اين متخصص پوست و مو ضمن تاکيد بر اين که در نهايت بايد توجه داشت هيچ کدام از عواملي که نام برديم باعث طاسي يا ريزش مو نمي شوند، اظهار کرد : ساقه مو يک بافت مرده است و هر آسيبي که به ساقه مو وارد شود نمي تواند باعث ريزش و طاسي شود. ريشه مو در عمق پوست سر واقع است و اين آسيب هاي محيطي موجب ريزش مو نمي شوند.

 

دكتر گلشني در پاسخ به اين پرسش که در ميان مردم فراوان عنوان مي شود که ژل ها موجب ريزش مو مي شوند، آيا اين مسئله صحت دارد يا خير، توضيح داد: ژل ها هم موجب ريزش مو نمي شوند، حتي اگر با کف سر تماس و برخورد پيدا کنند. چراکه ريشه مو در عمق پوست سر جاي گرفته است و ژل از کف سر به عمق پوست نفوذ نمي کند.

 

دبير انجمن متخصصان پوست ايران، اين باور عمومي را که ريزش مو و کم پشت شدن آن به دنبال بلند کردن مو رخ مي دهد را نيز صحيح ندانست و عنوان کرد: بلند کردن مو تاثيري در ريزش مو ندارد و ريزش مو علت هاي ديگري دارد.

 

وي با اشاره به اينکه ريزش مو در بيش از 90 درصد مردان علت ژنتيکي دارد و با افزايش سن هم بيشتر مي شود گفت: هر چه قدر سن مردان افزايش مي يابد ريزش مو در آن ها بيشتر ديده مي شود.

 

دكتر گلشني ادامه داد: در زنان نيز اختلالات هورموني چون کم کاري و پرکاري تيروئيد، مسائل تغذيه اي چون کمبود آهن، روي، پروتئين ها و ويتامين ها – بويژه در ايام عادت ماهيانه که ميزان زيادي پروتئين از دست مي دهند - و در نهايت خصيصه هاي ارثي باعث ريزش مو مي شود.

 

نازک شدن مو، مقدمه طاسي سر در مردان

 

اين متخصص پوست و مو در خصوص نازک شدن موها نيز توضيح داد: فرض کنيد يک مرد دچار طاسي تيپ مردانه «آندروژنيک آلوپسيا » شده باشد. اولين علامت اين تيپ طاسي، نازک شدن تدريجي موهاست. اين مو در مرحله بعد کرکي مي شود و در مرحله آخر طاسي را خواهيم داشت. نازک شدن مو در اينجا علامت خوبي نيست.

 

وي در ادامه به تشريح راهکارهاي درماني اين عارضه پرداخت و گفت: بهبود موهاي نازک شده به داروهاي تخصصي نياز دارد و تاثير شامپوها در اينجا بسيار کم و ناچيز است. ممکن است شامپوها در درمان مواردي چون شوره سر مفيد باشند اما به طور کلي شامپوها آنقدر که ادعا مي شود تاثير زيادي در رشد موها ندارند.

 

مدل مو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:, :: 22:39 :: نويسنده : مرتضی حسینی





فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما